Seneste nyt fra skolelederen

6. juni 2024

Nye ringetider og kortere skoledag næste skoleår

Næste skoleår bliver skoledagen yderligere afkortet med en halv time om dagen.

Den tid, som skoledagen afkortes med vil blive brugt til holddeling, co-teach forløb og flere timer med to lærere. Det vil forhåbentlig betyde en øget faglighed og en bedre trivsel.

Her kan I se ringetiderne fra skoleåret 24-25:

Lille pause -

Spisepause –

Kort pause -

6. maj 2024

Mobbefri skole - forhåbentligvis

Glamsbjergskolen skal være et trygt sted at gå i skole, hvor der er plads til alle, og hvor vi viser respekt for hinanden. Vi har selvfølgelig en Antimobbestrategi, og alle børn og voksne bidrager med at skabe de bedste betingelser for trivsel og læring.

Vi oplever ikke megen mobning i skoletiden, men forældre og elever henvender sig jævnligt og fortæller, at der er et groft sprog på de sociale medier.

Vi har lige haft besøg af Nicolai Aagaard, der på egen krop har mærket konsekvenserne af, ikke at være ”som de andre”. Nicolai har Tourette syndrom og ADHD, og er derfor blevet mobbet det meste af sit liv. Derfor har Nicolai gennem flere år arbejdet imod mobning.

Nicolai har gået gennem Danmark 5 gange netop for at skabe opmærksomhed på mobning. 3 gange har han gået forlæns, og 2 gange baglæns. Det er der nogle, der synes er lidt fjollet, men han får megen opmærksomhed på det.

22. april 2024

Glamsbjergskolen har en kostpolitik - naturligvis

Elevernes sundhed har stor betydning for deres daglige trivsel i og uden for skoletiden, og er i det hele taget en vigtig forudsætning for et godt liv.

Sund mad der giver energi til skoledagen, og som bidrager til barnets sundhed er en vigtig del af hverdagen på Glamsbjergskolen.

Derfor er det vigtigt, at eleverne får morgenmad og medbringer en sund madpakke hver dag, så de er klar til at deltage aktivt i undervisning og samvær.

Læs mere om skolens Kostpolitik

9. april 2024

Glamsbjergskolen er mobilfri - naturligvis

I takt med at nye digitale enheder kommer på markedet, finder de vej ind i klasseværelset og i skolegården. Telefonure/smartwatches er en nyere udfordring på skolen, der på samme måde som mobiltelefonen, skaber digitale forstyrrelser.

En vigtig forudsætning for elevernes udbytte af deres skolegang både fagligt og socialt er, at de er til stede og nærværende. Mobiltelefoner åbner i dag for en verden af underholdning, der kan friste eleverne og fange deres opmærksomhed.

Vi ønsker, at give eleverne mulighed for at være nærværende og deltagende i undervisningen og i de sociale aktiviteter i frikvartererne. Det er vigtigt, at vi er sammen, når vi er sammen, og at vi tager en pause fra mobiltelefonen.