Hjem Om os Job og praktik

Job og praktik

Vi har i øjeblikket ingen ledige stillinger.

På Glamsbjergskolen har vi hvert år lærerstuderende i praktik. Det er vi meget glade for. Afhængig af de forskellige studerendes linjefag, vil det være forskelligt, hvilke klasser de skal ind i.

Vi har pædagogstuderende flere gange om året på Glamsbjergskolen

Glamsbjergskolen er praktikinstitution for pædagogstuderende, hvilket betyder, at der løbende vil komme nye ansigter på skolen. De studerendes praktikker varer enten 7 uger eller et halvt år, alt efter hvor langt de er i uddannelsen.

Som studerende på Glamsbjergskolen kommer man til at arbejde med mange forskellige opgaver, hovedsageligt i indskolingen.

Man kan blandt andet:

• være med i diverse lektioner med en lærer eller en pædagog
  • have ansvaret i en klasses båndtimer i løbet af en uge. Båndtimer foregår umiddelbart efter spisefrikvarteret og varer en halv time. Trivsel, læsning og bevægelse er de overordnede emner her.
  • stå for planlægningen og afholdelsen af aktiviteter i SFOen.

På Glamsbjergskolen er der én praktikvejleder tilknyttet, som umiddelbart står for vejledningen af alle studerende. Denne har gennemført diplommodulet ”Praktikvejleder for pædagoguddannelsen”

Kunne du tænke dig at være vikar på Glamsbjergskolen, så kontakt venligst vores viceskoleleder på 64747851 eller flwpe@assens.dk.