Hjem Ny på skolen Transport

Transport

Det er gratis at køre bus med de lokale busruter i Assens Kommune for alle under 16 år. Der skal derfor ikke længere fremvises skolekort til lokalruterne, når man er barn.

Det betyder, at du IKKE skal bestille skolekort til dit barn (under 16år) ved skolesekretæren, hvis dit barn bruger én af lokalruterne nævnt nedenunder:

Fynbus' lokalruter 430, 431, 432 og 433 kører til og fra Glamsbjergskolen.

rute 430 Ørsted - Søllested - Glamsbjerg

rute 431 Ørsted - Bukkerup - Glamsbjerg

rute 432 Voldtofte - Flemløse - Glamsbjerg - Gummerup

rute 433 Voldtofte - Gummerup - Holte - Glamsbjerg

Hvis dit barn er fyldt 16 år – og skal bruge en lokalrute

Hvis dit barn er 16 år, eller når hun/han fylder 16 år, SKAL der bestilles et skolekort ved skolesekretæren, selvom dit barn benytter en lokalrute.

Hvis dit barn skal med en regionalrute for at komme i skole

Hvis dit barn skal med en regionalrute for at komme i skole, og ikke har mulighed for at køre med en lokalrute, er der to muligheder.

1. Hvis dit barn går på sin distriktsskole og er transportberettiget, kan I bestille et skolekort til regionalruten hos skolesekretæren.
  2. Hvis dit barn går på en skole uden for eget skoledistrikt, og ikke kan benytte en af lokalruterne - skal I selv bestille og betale for transporten til skolen med en regionalrute. FynBus anbefaler, at du bestiller et pendler rejsekort til dit barn, såfremt det skal med regionalrute.

Læs mere om kommunens retningslinjer for kørsel af folkeskoleelever her

Du bestiller et pendler rejsekort til dit barn på rejsekort.dk. Er dit barn under 15 år, skal du oprettes som værge for dit barn.

Et pendlerkort gælder i en fastlagt periode og kan kun bruges i de zoner, det er bestilt til.

Du kan se priserne for et pendler rejsekort på FynBus’ hjemmeside.

Du kan selv vælge hvor lang perioderne på et rejsekort pendler skal være, bare perioden er mindst 30 dage og maksimalt 180 dage. Du kan bestille perioderne så de går fra ferie til ferie. Fornyelsen kan ske automatisk eller ved at du selv fornyer perioden til dit barn via selvbetjeningen på rejsekort.dk.

Har dit barn brug for midlertidig transport til og fra skole i forbindelse med tilskadekomst, operation eller andet, kan du ansøge om dette direkte hos Assens Kommune på Assens.dk

Det er Skole og Dagtilbud i Assens Kommune, som behandler din ansøgning. Når du ansøger, skal du bruge dit MitID - samt kunne vedhæfte dokumentation for sygdommen fra læge eller sygehus.

Har du spørgsmål til dine muligheder for kørsel, kan du kontakte Pladsanvisningen Susanne Schwartz på telefon 64 74 64 42.